اِی‌اِم‌پی!

مقالات تحقیقاتی، پروژه های عملیاتی، ترجمه مقالات انگلیسی در سایت اِی‌اِم‌پی!

ترجمه مقاله کنترل برداری بدون سنسورسرعت یک موتور القایی بدون یاتاقان

مقاله ترجمه شده با عنوان کنترل برداری بدون سنسورسرعت یک موتور القایی بدون یاتاقان با استفاده از ناظر سرعت معکوس شبکه عصبی مصنوعی.

جزئیات بیشتر این محصول:

عنوان انگلیسی مقاله: Speed-Sensorless Vector Control of a Bearingless Induction Motor With Artificial Neural Network Inverse Speed Observer

عنوان فارسی مقاله: کنترل برداری بدون سنسورسرعت یک موتور القایی بدون یاتاقان با استفاده از ناظر سرعت معکوس شبکه عصبی مصنوعی.

دسته: برق و الکترونیک

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده ترجمه:

به منظور جلوگیری از اثر تشخیص سرعت بر پایین آمدن پایداری و دقت سیستم موتور القایی بدون یاتاقان، این مقاله تکنیکی تازه برای مشاهده سرعت با استفاده از روش معکوس شبکه عصبی مصنوعی (ANN)، ارایه می دهد. زیرسیستم درونی تشکیل شده از جریان های سیم پیچی سرعت و گشتاور، مدل شده اند و سپس معکوس سازی آن با استفاده از ANN صورت گرفته است. سرعت موتور، بطور موفقیت بخشی با سری کردن زیرسیستم اصلی با معکوسش، مشاهده شده است. سرعت مشاهده شده به حلقه کنترل سرعت پیشخور (فیربک) شده، و ازینرو درایو برداری بدون سنسور سرعت محقق می شود. سودمندی این روش، با استفاده از نتایج آزمایشی نشان داده شده است.

اصطلاحات مرتبط معکوس شبکه عصبی مصنوعی (ANN)، موتور القایی بدون یاتاقان (BIM)، بدون سنسور سرعت، کنترل برداری.

مقدمه:

در سال های اخیر، علایق زیدی بر موتورهای بدون یاتاقان جلب شده است. به سبب همانندی (شباهت) ساختارهای موتورهای الکتریکی و یاتاقان های مغناطیسی، یک موتور بدون یاتاقان، آمیزه ای از عملکرد یک موتور و یک یاتاقان با همان قاب استاتور می باشد. این موتورها می توانند بطور همزمان نیروی تعلیق شعاعی و گشتاور را طوری تولید کنند که هیچ اتصال مکانیکی بین روتور و استاتور وجود داشته باشد. از سویی دیگر، تعلیق مغناطیسی دارای این برتری های نشکستن، ساییده نشدن، نیاز نداشتن به روغن کاری، سرعت چرخشی بالا، و دقت بالا در مقایسه با اتصال مکانیکی می باشد. از دیگر سو، یک موتور بدون یاتاقان دارای فواید بی همتایی در کوچکی اندازه، وزن سبک، و هزینه ی کم در مقایسه با ساختارهای جفت تشکیل شده از یاتاقان های مغناطیسی و یک موتور می باشند. ازنرو، موتورهای بدون یاتاقان در حال محبوب تر شدن برای کاربردهای گسترده ای همچون ماشین آلات توربوی پرسرعت، ماشین ابزار دوک، پمپ های خلا، پمپ های خون، هراد کامپیوتر، چرخ طیار ذخیره ساز انرژی، و غیره می باشند.